PARAGLIDING

Tandemové lety na Javorovém vrchu

  • Prázdninový let (10-15 minut v pondělí-pátek) – 1190 Kč
  • Vyhlídkový let (10-15 minut podle aktuálního počasí) – 1490 Kč
  • Termický let (20-30 minut v termice vysoko nad Javorovým) – 1990 Kč
  • Akrobacie (20 minut v termice a jedinečná dynamika, rotace a přetížení) – 2990 Kč
  • Přelet (hodinový let na vámi vybrané místo v Beskydech) – 3490 Kč
  • Svatební let (skupinový let pro novomanžele i doprovod) – 1490 Kč

Pošlete, prosím, objednávku na info@elspeedo.cz nebo rovnou volejte NONSTOP linku:

+420 736 750 529

Kompletní výcvik v Beskydské škole létání

Cena včetně závětečného přezkoušení inspektorem: 9490 Kč
Délka kurzu: 7+2 dny praktického a teoretického výcviku (7 tréninkových dní a další 2 rezervní dny pro případ zhoršeného počasí)
Termíny: každý týden od poloviny dubna do poloviny září

Informace a možnost přihlášení máte také na tel. +420 777 311 661.

Organizace provozu Startovací plochy

Organizace provozu Přistávací plochy

 Nejoblíbenější přeletové trasy z Javorového

Godula (5,5 km)

Letem západo-severozápadním směrem z Javorového přes Gutský vršek a údolí Řeky se po 5,5 kilometrech dostanete nad Goduli. Vedle Horského hotelu Ondráš, který na vrcholu nelze přehlédnout, jsou travnaté louky na kterých můžete i přistát. V severovýchodní části těchto luk je také startovací plocha.

Vhodné podmínky
Severní směry větrů (SV, S, SZ) do 5 m/s

Taktika
K dispozici jsou dvě řešení: dolet na Velký Javorový a pak skok dopředu na Goduli nebo let nad hranicí předpolí před Podgruněm a Gutským vrškem.

Godula je zvláště při severovýchodním větru pěkně termická a tak umožňuje získat výšku pro návrat na Javorový nebo pokračování v letu k Prašivé či Lysé hoře. Přistávacích míst po této trase je mnoho, letí se na okraji hor, který lemují rozsáhlé louky a pole.

Svoz
Pod horami vede asfaltová cesta přes Oldřichovice, Podvrch, Bystrý, Guty, Kopanice, Smilovice a z Komorní Lhotky se vyjíždí asfaltovou cestou až na Goduli. Takže svoz v případě předčasného přistání je docela jednoduchý.

Lysá hora (16 km)

Na Lysou horu můžete letět předem – přes Goduli nebo 16 km jihozápadně přímo přes hory. Trasa přímo je rychlejší, ale náročnější. Čekají vás na ni zajímavé situace, které budete muset správně vyhodnotit, jinak přistanete dříve, než byste čekali.

Vhodné podmínky
Severní směry větrů (SV, S, SZ) do 5 m/s

Taktika
Prvním krokem je dolet na Velký Javorový, dalším je přeskok údolí Řeky na Velký lipový a po této poměrně jednoduché části vás čeká skok přes údolí Morávky na Travný. Na ten si budete potřebovat vybrat tu správnou letovou stopu, protože údolí je Morávky je velké a stoupavých proudů v něm mnoho nebývá. Poté, co se vyzvedáte na Travném, už máte Lysou horu před sebou a jejích svahy vám pomohou dosáhnout tohoto cílového bodu. Pokračovat můžete na Smrk, Stolovou horu, Pustevny či přes Rožnov dál na Jižní Moravu. Návratová trasa z Lysé hory na Javorový bývá o něco snazší, protože se budete zvedat na západních svazích a to je odpoledne vždy výhodou.

Svoz
Pokud přistanete v údolí Řeky, stačí jet stejnou cestou jako ke Goduli a u Řeky odbočit vlevo do údolí. Pokud přistanete v údolí Morávky, pokračujte z Komorní Lhotky smětem na Vyšní Lhoty a pak na Raškovice a Morávku. Je to snadné.

Stráník u Žiliny (46 km)

Tato trasa je velmi oblíbená hlavně pro piloty žijící v dlouhém údolí mezi Třincem a Mosty u Jablunkova. Pokud nejsou termické podmínky pro let na Straník dostačující, přistávají totiž blízko svého domova. Pokud se však pilot v termickém dni dostane přes česko-slovenské hranice, znamená to, že na tento krásný let bude dlouho vzpomínat.

Vhodné podmínky
Severní, svero-západní směry větrů

Taktika
Základem je nabrat maximální výšku přímo na Javorovém vrchu. V silnějším severním či severo-západním větru je vhodné se stoupavého proudu držet co možná nejdéle, protože tím už získáváte kilometry po trati. V té době letíte nad údolím Tyry. Na to, abyste skočili přes další údolí – Dolní Lomné, je potřeba znova nabrat výšku. Kozubová svým tvarem a téměř kilometrem výšky je k tomu ideální. Pak trať pokračuje přes vrchol Skalky (ta u Jablunkova) a nebo se můžete zvedat více v horách na Velkém polomu. No a odsud už je cesta na svahy v okolí Čadce. Tam se jde zpravidla spolehlivě vyzvedat a po kopcích kolem cesty na Žilinu pokračujete až na Straník. Tahle část se dá letět poměrně kreativně, protože je to krajina krásně termicky aktivní a poměrně čitelná.

Svoz
Na této trati je svoz velmi jednoduchý – pilot se vždy musí dostat poblíž hlavní cesty, která vede z Třince do Žiliny. Je tam jen jedna takováto cesta a letová trať se motá v její blízkosti.

Napište nám

Máte dotaz na padáky, létání, nebo cokoliv jiného? Napište nám, rádi s vámi dáme řeč :-)